وردپرس

کار نکردن سرچ محصولات در ووکامرس و نحوه رفع آن

شاید برای فروشگاه شما هم مشکل کار نکردن سرچ محصولات در ووکامرس پیش آمده باشد در این مقاله قصد داریم دلایل بروز این مشکل و نحوه درست کردن آن را به زبانی ساده شرح دهیم با ما همراه باشید.

 

اهمیت سرچ در محصولات در فروشگاه

یکی از مهمترین بخش فروشگاه‌های با تعداد محصولات بالا بخش جستجو و سرچ آن است. تصور کنید کاربری از گوگل به فروشگاه شما مراجعه می‌کند در صورتی جستجو فروشگاه شما کار نکند و نتواند محصول مورد نظر خود را پیدا کند از سایت شما خارج شده و به سایت دیگری مراجعه می‌کند. این قضیه باعث می‌شود نرخ پرش شما بالا برود و به سئو سایت شما لطمه وارد کند.
تا اینجا پس به اهمیت بسیار بالای جستجو محصول پی بردیم حال در ادامه با ما همراه باشید تا این مشکل قدم به قدم با کمک هم حل کنیم.

بیشتر بخوانید: بررسی کامل ویژگی های جدید وردپرس 6.2

دلایل کار نکردن سرچ محصولات در ووکامرس

1. مشکل از هاست شما

اولین دلیل کار نکردن سرچ محصولات در ووکامرس که باید بررسی کنید، بررسی وجود مشکل در هاستتان است. زمانی که هاست شما محدودیت نرم افزاری داشته باشد یا میزان حافظه آن محدود باشد امکان بروز مشکل در سرچ وجود دارد.

میزان حافظه هاست

نحوه حل مشکل هاست

برای حل این مشکل با پشتیبانی هاستینگ خود صحبت کنید و همچنین در داخل سی پنل می توانید میزان حافظه و دیگر مقادیر را مطابق عکس فوق بالا ببرید.

 

2. غیر فعال کردن افزونه ها

بیشتر اوقات با نصب افزونه جدید یا آپدیت آن، قسمت سرچ محصولات ووکامرس مختل می کند. برای حل این مشکل تمامی افزونه های را غیر فعال کنید (به جز ووکامرس). اگر مشکل رفع شد، حال باید بدانید که مشکل از کدام افزونه است. هر سری یک افزونه را فعال کنید در کنار آن سرچ فروشگاه را تست کنید تا افزونه مشکل ساز را پیدا کنید.

بخوانید: نسخه های وردپرس چه نسخه PHP را پشتیبانی می کنند؟

3. پایگاه داده ووکامرس خود را بروزرسانی کنید

در بعضی مواقع ممکن است در پایگاه داده اختلالی به وجود آمده باشد، که برای رفع این اختلال لازم است آن را بروز رسانی کنید. بروزرسانی پایگاه داده مطابق عکس زیر است:

پیشخوان » ووکامرس » وضعیت » تب ابزار » بروزرسانی پایگاه داده

بروزرسانی پایگاه داده ووکامرس

 

4. بررسی قابلیت دیدن کاتالوگ

اگر قابلیت دیدن کاتالوگ درست تنظیم نشده باشد محصولات شما در جستجو نمایش داده نخواهند شد. برای چک کردن این موضوع باید به قسمت ویرایش محصولات مراجعه کنید و در باکس انتشار باید تیک قابلیت دیدن کاتالوگ روی نتایج جستجو و فروشگاه ست شده باشد. مطابق تصویر زیر:

قابلیت دیدن کاتالوگ

5. انتشار مجدد همه محصولات

بعضی وقت ها محصولات شما به درستی منتشر و ایندکس نشده اند برای حل این مشکل به قسمت محصولات » همه محصولات » تیک همه محصولات » کارهای دسته جمعی » ویرایش » بروزرسانی  مطابق عکس زیر انجام دهید.

انتشار مجدد همه محصولات

 

استفاده از افزونه SearchWP

در صورتی تمامی مراحل بالا را انجام دادید ولی مشکل سرچ محصولات ووکامرس شما درست نشد می توانید از افزونه SearchWP استفاده کنید. این افزونه دارای افزونه جانبی ووکامرس است که در کنار آن باید نصب شود و امکان شخصی سازی و امکانات مناسب دارد.

 

منبع: How to Fix WooCommerce Product Search Not Working

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا