وردپرس

بررسی کامل ویژگی های جدید وردپرس 6.2

وردپرس 6.2 که به تازگی منتشر شده است پیشرفت قابل توجهی در زمینه ویرایش بخش (block editor) داشته است. این بخش که در ویرایشگر گوتنبرگ فعال است به شما اجازه می دهد بدون هیچ صفحه سازی فقط با گوتنبرگ و block editor آن سایت خود را طراحی کنید. توجه داشته باشید که این امکانات فقط در ویرایشگر گوتنبرگ پیش فرض وردپرس 6.2 قابل استفاده است.

 

1. خارج شدن ویرایشگر پوسته از حالت بتا

خارج شدن ویرایشگر پوسته از حالت بتا

یکی از ویژگی های مهم وردپرس 6.2 خارج شدن ویرایشگر قالب پوسته از حالت بتا است. که در تصویر مقایسه بین وردپرس 6.1 با 6.2 حاکی از تایید این مسئله است.

بیشتر بخوایند: نسخه های وردپرس چه نسخه PHP را پشتیبانی می کنند؟

2. بهبود ناوبری بلاک منو (Navigation Menu)

فهرست راهبردی در وردپرس 6.2

در وردپرس 6.2 استفاده از بلاک منو یا فهرست راهبردی بسیار آسان شده است. در نسخه های قبلی وردپرس استفاده از این فهرست راهبردی سخت بود. لازم بود اول در قسمت فهرست ها آن را می ساختیم بعد از آن می توانستیم استفاده کنیم. اما در وردپرس 6.2 به راحتی در سایدبار منوی مورد نظر را به راحتی می توانیم بسازیم و استفاده کنیم.

 

3. تجربه ای جذاب مرور الگو های قالب در وردپرس 6.2

مرور الگو های قالب

یکی از تغییرات مهمی که در وردپرس 6.2 اتفاق افتاده است مرور بخش ها و صفحات قالب به صورت گرافیکی است. قبلا برای ویرایش قالب و پیدا کردن صفحه و بلاک مورد نظر مسیر سختی را باید طی می کردیم. اما در وردپرس 6.2 به راحتی صفحات قالب را با یک انتخاب ساده می توانیم مرور کنیم و بدانیم هر صفحه چه بخش های را دارد.

 

4. هایلایت کردن بخش های که در حال ویرایش آن هستید

هایلایت کردن بخش در حال ویرایش

همان طور که قبلا گفتیم تمرکز اصلی وردپرس 6.2 روی ویرایش بخش ها و بلاک ها است. یکی دیگر از ویژگی های وردپرس 6.2 هایلایت کردن بخش های که در حال ویرایش هستید است. که به شما کمک می کند درک کنید چه بخشی را ویرایش می کنید.

طبق عکس هر قسمتی را که ویرایش می کنید هایلایتی دور آن جهت کاهش خطا ایجاد می شود.

 

5. حالت استایل بوک برای درک بهتر استایل قالب

استایل بوک

حالت استایل بوک (Style Book) به شما کمک می کند تا استایل های بخش های مختلف قالب را به درستی درک کنید. و به راحتی استیال مورد نظر را مطابق سلیقه خود شخصی سازی کنید.

بیشتر بخوانید: 5 مزیت مهم سایت های وردپرسی

6. اضافه کردن CSS شخصی به صفحات و بلاک ها

CSS شخصی

در وردپرس 6.2 امکان اضافه کردن سی اس اس های شخصی به هر برگه خاص و حتی بلاک های خاص نیز امکان پذیر است. قبلا برای اضافه کردن CSS باید به سفارشی سازی مراجعه می کردین اما با این امکان جدید در وردپرس 6.2 به راحتی صفحات و بخش های مورد نظر خود را شخصی سازی کنید.

 

7. کپی و پیست استایل های بخش ها (بلاک)

کپی و پیست استایل

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که استایل یک بلاک خاص را بخواید به بلاک و بخش دیگر بدهید در وردپرس 6.2 به راحتی مطابق عکس می توانید استایل هر بخش را کپی کرده و به دیگری بدهید.

 

8. استفاده از کتابخانه رایگان عکس Openverse

کتابخانه رایگان عکس Openverse

در وردپرس 6.2 می توانید جهت سهولت در انتخاب عکس برای سایت خود به بخش چند رسانه و بخش Openverse مراجعه کنید و نام عکس های مورد نظر خود را در بخش جستجو وارد کنید. این عکس ها در صورت استفاده در هاست شما دانلود می شود و بعد استفاده می شود.

 

منبع: What’s New in WordPress 6.2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا